اسکین کر چیست؟

آموزش اسکین کر رایگان

دسترسی سریع به عنوان های مطالب :

اسکین کر چیست؟

اسکین کر چیست؟ اسکین کر Skin Care یا مراقبت از پوست به روش ها و تکنیک هایی گفته می‌شود که در جهت سلامت و ارتقا کیفیت پوست انجام می شود. هدف مراقبت از پوست تامین شادابی، سلامت و پیشگیری از پیری زودرس پوست و به وجود آمدن آکنه و لک است. از پوست شامل مواردی پاکسازی پوست، استفاده از روتین پوستی در منزل، تغذیه مناسب و … است. این خدمات هم در اتاق یا کابین پوست کلینیک ها انجام می‌شود و هم به مراجعه کننده آموزش داده می‌شود که در منزل چگونه با روتین پوستی مناسب به پوست خود رسیدگی کنند.

این موارد خدمات پایه و ابتدایی مراقبت از پوست است که بیشتر باعث طراوت پوست و پیشگیری از مشکلات آتی مثل پیری و… می‌شود. در یک مرحله پیشرفته تر لازم است از دستگاه ها و محصولاتی استفاده شود که قسمتی از مشکلات پوست مثل آکنه، لک، منافذ باز و … را درمان کند. به این خدمات پیشرفته تر به جای اسکین کر، اسکین تراپی Skin therapy گفته می‌شود. واژه تراپی therapy به معنی درمان و تراپیست therapist یعنی درمانگر یا فردی که درمان می‌کند. بنابراین اسکین تراپی مرحله پیشرفته تر اسکین کر است. آموزش اسکین کر یا مراقبت از پوست تحت حمایت سازمان فنی حرفه ای است و کارآموز می‌تواند پس از شرکت در دوره و قبولی در آزمون سراسری سازمان، مدرک فنی حرفه ای را دریافت کند و وارد بازار کار شود. اسکین کر یا دوره مراقبت از پوست یکی از پر طرفدارترین رشته های فنی حرفه ای است.

قبل از ادامه مطلب لازم است به چند واژه که امروزه خیلی مصطلح شده است اشاره کنیم. احتمالا شما اصطلاحاتی مثل فیشیال، اسکین کر، اسکین تراپی، بیوتی تراپی را این روز ها زیاد شنیده اید و دوست دارید بدانید تفاوت این ها با یکدیگر چیست.

اسکین کر چیست؟ - آموزش اسکین کر رایگان

تفاوت اسکین کر، اسکین تراپی، فیشیال، بیوتی تراپی با یکدیگر چیست؟

ممکن است این سوال مطرح باشد که معنی اسکین کر یعنی چه و تفاوت آن با اسکین تراپی، فیشیال یا بیوتی تراپی چیست؟ همانطور که گفتیم اسکین کر مرحله اولیه و ابتدایی خدمات مراقبت از پوست است و اسکین تراپی مراقبت پیشرفته و درمانی پوست با دستگاه ها و مواد است. به تکنیک های اسکین تراپی، فیشیال و بیوتی تراپی هم گفته می‌شود و به فردی که این خدمات را انجام می‌دهد اسکین تراپیست، فیشیالیست یا بیوتی تراپیست می‌گویند. بنابراین اسکین تراپی، بیوتی تراپی و فیشیال هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه آنها روش های پیشرفته مراقبت از پوست هستند.

تفاوت اسکین کر و فیشیال

 

آیا بیوتی تراپی همان فیشیال است؟

در پاسخ می توان گفت بله به تکنیک های پیشرفته مراقبت از پوست در برخی از کشورها بخصوص اروپا و امریکا اسکین تراپی یا بیوتی تراپی و در بعضی کشورها مثل کره و سمت شرق دنیا فیشیال گفته می‌شود. اسکین کر مرحله مقدماتی مراقبت از پوست است که شامل پاکسازی اولیه پوست می‌شود، اما تکنیک فیشیال یا اسکین تراپی یا بیوتی تراپی مرحله تخصصی مراقبت از پوست است که با استفاده از دستگاه های پیشرفته تر و مواد کار درمان مشکلات پوست را شامل می‌شود.

در دوره اسکین کر یا فیشال پایه چه مطالبی آموزش داده می‌شود؟

مطالبی که در دوره اسکین کر یا فیشیال مقدماتی آموزش داده می‌شود شامل:

  1. آشنایی با اصطلاحات رایج در اسکین کر و فیشیال
  2. آناتومی و فیزیولوژی پوست
  3. شناخت انواع و ویژگیهای هر نوع تیپ پوستی
  4. مشاوره و پذیرش مراجعه كننده
  5. آشنایی با محصولات كابين و هومكر (انواع صابون ها- پاک کننده ها- سیندت ها، انواع کرمها: روشن کننده ها، لایه بردارها، جوانسازها، لیفت کننده ها، مرطوب کننده ها و… ضدآفتاب ها)
  6. آموزش آلودگی زدایی محیطی، ضدعفونی کننده ها، حفاظت و بهداشت فردی
  7. آشنایی با تجهیزات اتاق پوست ( گوی یخ، جیدرولر، تیرکمدون و…)
  8. آموزش تئوری و عملی پاکسازی انواع پوست
  9. آموزش مراقبتهای دور چشم ( تیرگی، چین و چروک ، پف )
  10. آموزش ماساژ صورت و گردن
  11. آموزش روتين روزانه و شبانه

آشنايي با دستگاههاي فیشیال مقدماتي (درمااف، دستگاه بخور، فیس براش، ماساژور چشم، دستگاه دزن و گالوانیک، دستگاه LED تراپی، میکرودرم ابریژن ، دستگاه هیدروفیشیال، های فرکونسی)

در دوره آموزش بیوتی تراپی یا فیشال پیشرفته چه مطالبی آموزش داده می‌شود؟

مطالبی که در دوره بیوتی تراپی یا فیشیال پیشرفته آموزش داده می شود شامل:

آموزش برندهای معتبر درمانی پوست و مو

  1. محصول شناسی و کاتالوگ خوانی
  2. آشنایی با انواع سرم ها – کنستانتره ها – کوکتل ها و…
  3. آشنایی با جوانساز ها و آنتي اكسيدان ها
  4. لاین تخصصی دور چشم
  5. لاین تخصصی لک
  6. لاین تخصصی آکنه
  7. لاین وایتنینگ
  8. لاین لیفتینگ
  9. لاین لایه برداری

آموزش درمان های تخصصی

  1. آموزش پيلينگ آنزيمي
  2. سلولهای بنیادی
  3. آموزش اسيدتراپي
  4. آموزش كربوكسي تراپي
  5. آموزش انواع ماسک ها
  6. نخ لیفت جذبی کلاژن
  7. آموزش کلاژن تراپی
  8. نسخه نویسی ( معرفی محصولات هومکر )

آموزش کار با دستگاه های مجاز

  1. اكسيژن تراپي
  2. پلاژن تراپي
  3. آراف دور چشم و صورت
  4. دستگاه آنالیزور پوست
  5. میکرونیدلینگ
  6. پلکسرتراپی

آیا آموزش بیوتی تراپی در مجموعه دکتر بیدکی برگزار می شود؟

بله، دکتر بیدکی با هدف کارآفرینی برای علاقمندان به مراقبت و زیبایی پوست و معرفی آنان به کلینیک های زیبایی اقدام به برگزاری دوره های آموزش بیوتی تراپی یا فیشیال کرده است. علاوه بر آن با هدف افزایش و توسعه مهارت همکاران پزشک دوره تخصصی بیوتی تراپی یا فیشال ویژه پزشکان را برگزار می‌کند. این دوره ها همراه با ارائه مدرک سازمان فنی حرفه ای است که یک مدرک معتبر و قابل ترجمه می‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با نحوه آموزش بیوتی تراپی در مجموعه دکتر بیدکی ادامه مقاله را تا آخر مطالعه فرمایید.

اسکین تراپیست یا بیوتی تراپیست یا فیشال کار کیست؟

به فردیکه دوره های تخصصی مراقبت از پوست را گذرانده باشد و مهارت کافی در آن پیدا کرده باشد اسکین تراپیست یا فیشیالیست یا بیوتی تراپیست گفته می‌شود. برخی افراد ممکن است تصور کنند اگر به صورت سنتی کار مراقبت از پوست را یاد گرفته باشند فیشیال کار یا فیشیالیست شده اند. در حالیکه کسی که به صورت حرفه ای فیشیالیست یا اسکین تراپیست می‌شود باید مدرک معتبر مثل مدرک مراقبت از پوست سازمان فنی حرفه ای را کسب کرده باشد.

فیشیال کار یا اسکین تراپیست چه خدماتی را می تواند ارائه کند؟

یک فیشیالیست یا اسکین تراپیس باید قادر باشد:

  • با بیمار مشاوره کند، مشکلات و خواسته های او را بررسی کند.
  • پوست بیمار را بررسی و معاینه کند و مشکلات آن را تشخیص دهد.
  • بتواند با دستگاه‌های مخصوص تشخیص مشکل مثل اسکنر پوست بیمار را بررسی کند.
  • درباره روش های درمان با بیمار صحبت کند.
  • روش تمیز و در صورت لزوم استریل کردن وسایل کار را بلد باشد
  • قبل از شروع درمان پوست بیمار را پاکسازی کند.
  • نوع پوست بیمار را تشخیص دهد و محصولات یا لوازم فیشیال متناسب با پوست بیمار را استفاده کند.
  • برنامه درمانی منظم با دستگاه‌ها و مواد درمانی تنظیم کند.
  • مهارت استفاده از دستگاه های اسکین تراپی را بلد باشد.
  • انواع روش‌های لایه برداری را بلد باشد.
  • انواع ماسک ها و روش های استفاده از آنها را بداند.
  • به درمان‌جو مراقبت‌ها و راهنمایی‌های لازم را آموزش دهد.

آموزش اسکین کر رایگان

آیا بیوتی تراپی یا فیشیال برای پزشکان هم برگزار می‌شود

بله پزشکان علاقمند به یادگیری بیوتی تراپی می‌توانند برای افزایش و توسعه مهارت خود در دوره تخصصی بیوتی تراپی یا فیشال ویژه پزشکان شرکت کنند. این دوره ها همراه با ارائه مدرک سازمان فنی حرفه ای است که یک مدرک معتبر و قابل ترجمه می‌باشد. جهت آشنایی بیشتر با نحوه آموزش بیوتی تراپی در مجموعه دکتر بیدکی ادامه مقاله را تا آخر مطالعه فرمایید.

آیا بیوتی تراپی یا فیشیال مخصوص خانم هاست؟

خیر، اغلب تصور بر این است که بیوتی تراپی یک شغل زنانه است و پاکسازی پوست یا فیشال فقط برای خانم ها انجام می‌شود و  بیوتیشن ها هم باید خانم باشند. در حالیکه این گونه نیست. آقایان نیز می‌توانند دوره های آموزش بیوتی تراچی یا فیشیال شرکت کنند. در مجموعه دکتر بیدکی دوره آموزش اسکین کر مردان نیز برگزار می‌شود و مدرک معتبر فنی حرفه ای ارائه می‌شود.

برای دریافت مدرک اسکین تراپی یا فیشیال چگونه باید اقدام کرد؟

برای دریافت مدرک فیشیال پوست یا اسکین تراپی شما می‌توانید در آموزشگاه هایی که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کار می کنند دوره آموزش را طی کنید.  پس از دوره در آزمون کتبی و شفاهی آن شرکت کنید. پس از قبولی در این آزمون ها طی یک فرآیند دو ماهه مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای برای شما صادر و به آدرس شما ارسال می‌گردد. مدرک فشیال سازمان فنی و حرفه ای یک مدرک معتبری است که با آن می توانید مشغول به کار شوید. مدرک اسکین کر فنی حرفه ای قابل ترجمه بوده و برای استفاده در کشورهای دیگر و مهاجرت معتبر است.

جهت آشنایی با دوره های آموزش اسکین کر مجموعه دکتر بیدکی با شماره 09128391356 خانم رکنی مسئول کلاس ها تماس بگیرید. این دوره ها در سه فرم متفاوت برگزار می‌شود. آموزش اسکین کر جامع صفر تا صد، آموزش اسکین کر جامع صفر تا صد ویژه آقایان و آموزش اسکین کر جامع صفر تا صد ویژه پزشکان. اصول و ساختار این سه فرمت با هم یکی است ولی برحسب نوع مخاطب سطح کلاس ها متفاوت است

حداقل تحصیلات برای گذراندن دوره فیشیال چیست؟

از آنجا که یاد گرفتن مهارت و حرفه اسکین تراپی مستلزم یادگیری مباحث مهم و تخصصی در حوزه پوست و مراقبت آن است حداقل تحصیلات برای گذراندن دوره حرفه ای فیشیال دیپلم و بالاتر تا سطح دکتری است. فیشیال و مراقبت از پوست یکی از مهارت‌هایی است که پزشکان هم باید به صورت حرفه ای بلد باشند.

آموزش اسکین کر ویژه پزشکان با مدرک فنی و حرفه ای در مجموعه دکتر بیدکی

واژه آموزش اسکین کر رایگان و فیلدکاری آن که در نهایت منجر به حرفه اسکین تراپی و فیشیال می‌شود این تصور را ایجاد می‌کند که این حرفه یا مهارت یک دانش ابتدایی و همگانی بوده و مناسب سطح پزشکان نیست و یا لزومی ندارد پزشکان هم دانش اسکین کر را یاد بگیرند. در حالیکه سرفصل های آموزشی این حرفه نشان می‌دهد برای فیشیالیست شدن دانش بسیار بالا و قوی باید داشت و از طرفی پایه خدمات پوست و زیبایی در هر سطح و حرفه که باشد دانش مراقبت از پوست و یادگیری مهارت‌های تخصصی درمان مشکلات عمومی مراجعین از جمله لک، آکنه و … است. اگر چه پزشکان در دانشگاه مشکلات و بیماری های پوست را یاد گرفته‌اند و برای نسخه نویسی داروهای لازم را می‌شناسند. اما همه می دانیم که شایعترین مشکلاتی که بیماران برای آن به مطب های زیبایی و خدمات پوست مراجعه می‌کنند موضوعاتی مثل خشکی و چربی پوست است که به دنبال آن مشکلاتی مثل آکنه، جوش یا پوست حساس و … به وجود می‌آیند. این مشکلات در واقع یک بیماری نیست بلکه فازهایی از زندگی هر فرد است که با مراقبت مناسب کنترل می‌شود. در یک سطح این مراقبت عمومی هست مثل تمام اطلاعاتی که هر فرد برای زندگی بهتر نیاز دارد. اما در یک سطح دیگر خارج از کنترل و دانش فردی است و نیاز به مراقبت حرفه‌ای دارد. یک پزشک حاذق و علاقمند به فعالیت در حوزه زیبایی و پوست نه تنها باید با این دانش آشنا باشد بلکه به صورت حرفه‌ای بایستی با اصول کار و نحوه و مراحل مراقبت های پایه و تخصصی پوست آشنا باشد. اگر چه خدمات پاکسازی پوست در مطب را یک اپراتور اسکین تراپیست می‌تواند انجام دهد ولی این پزشک است که باید با اصول کار و معاینه و تشخیص مشکل بیمار را بلد باشد تا بتواند برای بیمار خدمات مناسب و پروتکل درمانی مناسب را ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر با سرفصل های دوره آموزش اسکین کر و نحوه برگزاری دوره آموزش مراقبت از پوست ویژه پزشکان با مدرک فنی و حرفه ای می‌توانید با شماره 09128391356 خانم رکنی تماس بگیرید.

آموزش اسکین کر رایگان
آموزش اسکین کر ویژه پزشکان با مدرک فنی و حرفه ای

بررسی بازار کار پاکسازی پوست در ایران و جهان

موضوع زیبایی و سلامت پوست در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است. آمار مراجعین به مطب های زیبایی و خدمات فیشیال روز به روز در حال افزایش است. با توجه به اینکه نیاز مقدمه رونق یک حرفه است، بازار کار این حرفه نیز مانند سایر رشته‌های زیبایی از چشم‌انداز خوبی برخوردار است. با این حال با توجه به اینکه این حرفه یک رشته لوکس محسوب می‌شود ارائه خدمات آن هم در سطوح متفاوت و البته گران هم قابل انجام است و ممکن است در مناطق مختلف یک شهر و شهرهای مختلف بازار کار یکسان نباشد.

شرایط استخدام فیشیالیست چیست؟ و یک فیشیال کار  یا اسکین تراپیست به چه صورت می تواند فعالیت کند؟

یک فیشیال کار یا بیوتی تراپ می تواند به دو صورت در حرفه خود مشغول به کار شود:

شکل اول: در مراکزی مثل مطب‌ها و کلینیک های زیبایی، سالن های زیبایی و مراکز اسپا استخدام شود.

شکل دوم: در صورتیکه تمایل داشته باشد به صورت فردی سرمایه گذاری کند می تواند با مرکز خدمات مراقبت از پوست به صورت شخصی فعالیت کند.

دوره جامع آموزش مراقبت پوست، مو و زیبایی یا دوره آموزش اسکین کر یک دوره کاملاً کاربردی است که در مجموعه‌ی دکتر بیدکی برگزار می‌شود. در این دوره شما از مشاوره تا نسخه نویسی را یاد می‌گیرید و در نهایت با دریافت مدرک سازمان فنی حرفه ای می‌توانید.

برای دیدن سرفصل های آموزش پایه پاکسازی پوست در مجموعه دکتر بیدکی به لینک زیر مراجعه کنید.

برای دیدن سرفصل های آموزش اسکین کر پیشرفته (فیشیال پیشرفته) مجموعه دکتر بیدکی به لینک مراجعه کنید.

برای دیدن چگونگی برگزاری کلاس های آموزش اسکین کر ویژه پزشکان دکتر بیدکی به لینک زیر مراجعه کنید.

جهت مشاوره و رزرو وارد مستقیماً با مشاور و مربی ورکشاپ ها، خانم مهرانگیز رکنی 09128391356 در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

تخفیف ویژه روز پزشک

40% OFF

فرصت را از دست ندهید

مهلت تا پایان تخفیف باقی است

دوره مزوتراپی + 11٪ تخفیف - فرصت 11 روزه = آینده‌ای روشن در حوزه زیبایی. کد تخفبف : S11 برو به خرید
00 روز
00 ساعت
00 دقیقه
00 ثانیه
سوالی برایتان پیش آمده؟ از ما بپرسید.
×