لب سوسیسی خواست بیمار یا تکنیک اشتباه؟

لب سوسیسی خواست بیمار یا تکنیک اشتباه؟

دسترسی سریع به عنوان های مطالب :

 لب بعد از چشم، دومین عضو اساسی مهم و تاثیرگذار در جذابیت و زیبایی چهره محسوب می‌شود. زیبایی لب‌ها از دیرباز خصوصاً در میان خانمها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. تولید انواع رژ لب، خط لب و سایر مواد آرایشی برای زیبایی لب‌ها توسط شرکت‌های مختلف و بالا بودن آمار فروش آن‌ها در کل جهان گواهی بر این موضوع است و تمام خانم‌ها با هر قوم و نژاد و فرهنگ و ملیت همواره سعی در زیباتر کردن لب‌های خود دارند. در این مطلب سعی داریم شما را با تکنیک های تزریق ژل لب و اینکه لب سوسیسی خواست بیمار یا تکنیک اشتباه؟ آشنا کنیم.

 زیبایی لب‌ها علاوه بر افزایش جذابیت چهره، موجب بالا رفتن اعتماد به نفس می‌شود و در اکثر مواقع در افزایش جذابیت جنسی ( از دیدگاه جنس مخالف) و بهبود روابط عاطفی و شخصی افراد نیز بسیار مؤثر است.

حجم سازی لب یکی از پرتقاضاترین روش‌های زیبایی است. نیمی از آموزش تزریق ژل در لب   دانستن تناسب ایده آل نواحی مختلف لب است. همچنین تنظیم سایز لب در نتیجه تزریق اهمیت زیادی دارد. لب و منطقه پری اورال مرکز زیبایی شناختی یک سوم تحتانی صورت می‌باشد. لب احساسات، عواطف و شادابی را بیانم یکند. در ارزیابی زیبایی شناسی لب، بررسی هماهنگی لب و بافت نرم اطراف آن با گونه و فک بسیار ضروری است.

پنج نکته مهم در آموزش تزریق ژل لب

این موارد می‌تواند به حداکثر نتیجه دلخواه ما را نزدیک کند:

  1. اسید هیالورونیک یک ماده جاذب آب است و بعد از تزریق ممکن است 10 تا 15 درصد افزایش حجم پیدا کند. بنابراین باید در اولین مراجعه از تزریق حجم زیاد ژل به لب خودداری شود تا وضعیت مناسب برای هر بیمار در دفعات بعدی مشخص شود. حداکثر حجم مناسب برای تزریق ژل در لب برای ایجاد یک لب ایده آل 5/ 1 سی سی است. اگر حجم بسیار زیاد ژل در لب بالا و پایین تزریق شود، لب به جلو برجسته می‌شود و حالتی شبیه به منقار اردک و یا پلاتی پوس ایجاد می‌کند.
  1. برای حجم دهی لب، عمده تزریق می‌بایست در قسمت مرکزی لب (دو سوم وسط لب) انجام شود. در صورتی که حجم تزریق در حاشیه مرکز لب به یک اندازه باشد لب سوسیس شکل ایجاد می‌شود.

لب سوسیسی خواست بیمار یا تکنیک اشتباه؟

  1.  در آموزش تزریق ژل لب بهتر است بگوئیم از محل اتصال لب بالا به لب پایین لب به دو قسمت خشک و خیس تقسیم می‌شود. قسمت خشک (lip dry) در جلو و خارج دهان قرار گرفته و همان چیزی است که دیگران یبینند؛ قسمت خیس (wet lip) پشت لب و در داخل دهان قرار گرفته است و در واقع بخش مخاطی لب می‌باشد. شریان اصلی لب به صورت عرضی در تمام مسیر در قسمت خیس قرار دارد. باید به این نکته آناتومیکی مهم توجه کرد که سرسوزن نباید به قسمت خیس وارد و ژل تزریق شود زیرا خطر ورود ژل به داخل شریان افزایش می‌یابد.

پنج نکته مهم در آموزش تزریق ژل لب

  1. یکی از عوارض نامطلوب تزریق ژلهای هیالورونیک اسید اثر تیندال tyndall efect یا پدیده light blue می‌باشد. این اثر آبی رنگ شدن محل تزریق   ژل در نتیجه انعکاس نور خورشید از ذرات معلق در ژل است و در مواقعی دیده می‌شود که ژل خیلی سطحی تزریق شود. برای پیشگیری از عارضه تیندال نواحی ظریف مثل خط لب یا خطوط ریز پشت لب را نبایدخیلی سطحی تزریق کرد.
  1. برای پیشگیری از عوارضی مثل کبودی، هماتوم و … بهتر است سوزن مناسب استفاده شود و پس از هر 6 تا 8 بار فرو کردن سوزن به داخل بافت، سرسوزن عوض شود. برای به دست آوردن حداکثر نتیجه بهتر است توصیه‌های بعد از تزریق ژل لب را به زیباجو آموزش دهید:

 

روز اول

✔️  تا 8 ساعت بعد از تزریق ژل لب از شستشوی صورت با آب و صابون خودداری کند.

✔️  بعد از خروج از مطب جهت محافظت از ل بها در مقابل آلودگی هوا ماسک بزند.

✔️  چند ساعت اول پس از تزریق ژل لب کمپرس یخ به بهبود کبودی صورت کمکم یکند.

✔️  مصرف قرص آناهیل بروملین و یا کرم آرنیکا برای پیشگیری از کبودیم یتواندکمک کننده باشد.

✔️ در صورت مشاهده هر گونه عوارض غیر طبیعی مثل درد خیلی شدید یا رنگ پرید هگی ناحیه تزریق که می‌تواند عائمی از ایسکمی باشد، سریعاً اطلاع دهد. برای این کار لازم است که یک شماره تماس ضروری در اختیار بیماران قرار گیرد.

تا روز سوم

✔️ تا 3 روز بعد از تزریق ژل لب از دستکاری و ماساژ ناحیه تزریق اجتناب کند.

✔️ تا 3 روز بعد از تزریق ژل از مصرف غذ اهای سخت مانند ساندویچ و نا نهای سفت و خشک خودداری کند.

✔️ از نوشیدن مایعات داغ خودداری کند.

✔️ از آرایش لب خودداری کند.

✔️ در افراد مستعد ابتا به تبخال از سه روز قبل تا سه روز بعد از درمان، از داروهای ضد ویروس مثل آسیکلوویر 400 روزانه مصرف تجویز شود.

✔️ جهت رفع درد و تورمم یتواند از قرص استامینوفن ) و نه داروهای ضدالتهابی مثل بروفن یا ژلوفن (و آنتی‌هیستامین) استفاده کند.

✔️ تا 3 روز بعد از تزریق از مصرف ویتامین E و دار وهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین خودداری کند.

تا دو هفته

✔️ تا دو هفته بعد از تزریق از حمام داغ، سونا و … بپرهیزد و در معرض آفتاب شدید قرار نگیرد.

✔️ از ورزش‌های شدید مانند ایروبیک و بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزد.

✔️ از کشیدن سیگار، پیپ و قلیان و مشروبات الکلی بپرهیزد.

✔️ در صورت مشاهده گلوله شدن ژل ل بها ماساژ دهد.

✔️ در صورت مشاهده عدم تقارن و یا افزایش حجم نامناسب دو هفته بعد از تزریق جهت ویزیت مراجعه کند.

برای مطالعه‌ی آموزش‌های بیشتر پیشنهاد می‌دهیم  کتاب آموزش تزریق فیلر که تالیف دکتر بیدکی می‌باشد را حتما تهیه نموده و با مشاوران ما ( تماس با ما ) جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط باشید.

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

تخفیف ویژه به مناسبت یلدا

30% OFF

مهلت تا پایان تخفیف باقی است

  • 00
    روز
  • 00
    ساعت
  • 00
    دقیقه

فرصت را از دست ندهید

سوالی برایتان پیش آمده؟ از ما بپرسید.
×